Vragen

Heb je een vraag? Vind een antwoord in het overzicht van de meest gestelde vragen. 

Vragen

Veelgestelde vragen over

Inschrijvingen

Hoe geef ik feedback?

Wil je ons graag feedback geven of heb je een klacht?

Neem telefonisch contact op met ons secretariaat (03 233 64 90) of mail naar info@gekkoo.be
Onze medewerkers gaan met elke melding of feedback aan de slag en zullen verdere stappen zetten indien nodig.

Indien Gekkoo vzw je klacht niet naar jouw tevredenheid afhandelde, kan je via het Europese platform voor onlinegeschillenbeslechting (ODR-platform) een klacht doorgeven. Dat kan via deze link.

Kan ik een halve dag inschrijven voor een speelplein?

Enkel voor de Gekkoo Speelpleinbendes kan je kiezen om voor een namiddag in te schrijven. 

Dit kost €6,60 en €1,32 met kansentarief. 

Brengen tussen 12:45 en 13:15. Afhalen tussen 16:00 en 18:00

Hoe schrijf ik mij in voor een activiteit?

Onze inschrijvingen verlopen via i-Active.

  • Je maakt eenmalig een gezinsaccount aan.
  • Je krijgt vervolgens een e-mail met je gebruikersnaam en een link om je paswoord in te stellen.
  • Daarna kan je steeds met deze gegevens inloggen en je kind inschrijven voor onze activiteiten. In je gezinsaccount kan je je inschrijvingen en betalingen nakijken, attesten voor ziekenfonds en belastingaangifte downloaden, de medische gegevens van je kind bijwerken,…

Hou zeker jouw rijksregisternummer en dat van je kind(eren) bij de hand, je hebt deze nodig tijdens het registratieproces.

Ben je je inloggegevens vergeten of krijg je een foutmelding? Neem dan contact op met ons secretariaat.

 

Registeren doe je zo

  • Registreren doe je via onze website, klik bovenaan rechts op “login i-Active”
  • Een nieuw scherm opent, klik op “Nog niet geregistreerd? Klik hier om een account aan te maken.” Volg de stappen en vergeet niet om op het einde op de groene knop “registeren” te klikken.
  • Je kan nu meteen een paswoord instellen en je ouderaccount bekijken.
  • Je hebt ook een mail gekregen waarin je username (een cijfercode) en een paswoordlink zit.

Drie handige tips

  1. We raden aan om de registratie via een computer te doen. Op een telefoon of tablet verschijnt niet alle info volledig op het scherm.
  2. Heb je al een i-Active-account bij een andere organisatie? Dan moet je een nieuwe account aanmaken om voor Gekkoo-activiteiten te kunnen inschrijven.
  3. Je username is een cijfercode, niet je e-mailadres of naam.

Veelgestelde vragen

Vrijwilligers

Hoeveel verdien ik?

Je krijgt een vrijwilligersvergoeding afhankelijk van je functie.

Hoofdanimator (kleine vakanties) - €40/dag
Hoofdanimatorstage/light - €32/dag
Animator - €20/dag
Animatorstage - €17/dag
Hulpanimator/speler - €14/dag

 

Wanneer krijg ik mijn vergoeding?

Ons administratief team probeert dit ten laatste 2 weken na de week dat je gestaan hebt, in orde te brengen. 
Soms kan het iets langer duren wegens drukte of ziekte van collega's.

Op welke uren moet ik aanwezig zijn als ik kom helpen?

De Speelpleinbende of Kampbende zonder overnachting is open van 8:00-18:00 uur
We proberen met shiften te werken. Dit wordt in het begin van de week samen met de hoofdanimator besproken.

Hoe kan ik de inhoudelijk medewerkers bereiken?

Buiten de schoolvakanties 
Via WhatsApp van de permanentie: 0456233981 of via mail: vrijwilligersbende@gekkoo.be.

Tijdens de schoolvakanties 
Er wordt een WhatsApp-groepje aangemaakt met je team. Elk team krijgt een Regio-ondersteuner toegewezen. 
Je kan met al je vragen terecht bij je regio-ondersteuner, hij/zij/hen helpt je met plezier verder. 
 

 

Hoe wordt een Speelplein- of Kampbende voorbereid?

Vóór de week start, spreken we met z'n allen af tijdens het 'voorbereidingsmoment'. Dan ontmoet je je team en bereid je de week voor.

Wat zijn Gekkoo Bonnen?

Per dag helpen op een Speelpleinbende of Kampbende zonde overnachting krijg je 2 Gekkoo Bonnen
Hiermee kan je t gekkoo goodies kopen in de Gekkoo Shop:

  • Truien
  • T-shirts
  • Mutsen
  • Petten
  • Zonnebrillen

Wat is een strafregister?

Een strafregister is een bewijs van je goed gedrag en zeden. 
Sinds januari 2023 moeten we van Stad Antwerpen iedereen die 18+ is en met kinderen werkt , vragen om een uittreksel van goed gedrag en zeden (strafregister) voor te leggen.

Hoe vraag je je strafregister op?

  • Woon je in Antwerpen? Vraag dan hier je strafregister op. 
  • Woon je niet in Antwerpen? Surf naar op de website van jouw gemeente of ja langs bij het gemeentehuis.

Stuur een kopie door via Whatsapp naar de permanentie.

Wat is een regio-ondersteuner?

Elke week wordt er per locatie een inhoudelijk medewerkers of jobstudenten toegewezen als regio-ondersteuner (RO).

Je kan bij je regio-ondersteuner terecht voor al jouw vragen. Dat kan gaan over:

  • Twizzit
  • Het materiaal
  • Het aanbod of locatie
  • Speelinspiratie, tips & tricks
  • Een babbeltje

De regio-ondersteuner komt langs tijdens de week om te ondersteunen, te helpen en mee te spelen. 
Wie dit voor jouw locatie is, wordt voor de week start gecommuniceerd via de WhatsApp-groep.

Wat is Twizzit?

Twizzit is een platform dat we gebruiken voor alle vrijwilligerszaken:

  • Planning wie waar komt helpen 🗓️
  • Uitbetaling van de vrijwilligersvergoedingen 💸
  • In orde brengen van verzekeringen 🚑
  • Inschrijvingen voor evenementen en vormingen

Het is dus heel belangrijk dat je dit in orde brengt vóór de vakantie, anders word je niet betaald en ben je niet verzekerd.

Wat moet je doen?

  1.  Je maakt als vrijwilliger eenmalig een account op het platform. 
  2. Elk jaar moet je je lidmaatschap een keertje updaten.
  3. Laat ons weten wanneer je wil komen helpen, dan plannen we je in.
  4. Kom je helpen? Registreer je aanwezigheid elke ochtend op het speelplein of kamp. 
  5. Schrijf je in voor de leukste vrijwilligersactiviteiten of vormingsdagen.

Ik zit met iets. Bij wie kan ik terecht?

Sara en Charisse zijn de vertrouwenspersonen voor vrijwilligers bij Gekkoo.
Je kan hen telefonisch bereiken, via whatsapp of spreek ze aan wanneer je ze ziet. 
Ze maken altijd tijd voor je.

Meer info en hun contact gegevens vind je hier

Wat is een funmoment?

In de schoolvakanties organiseren we elke week een funmoment voor vrijwilligers.
We komen na het speelplein/kamp met alle vrijwilligers samen op één locatie.
Een leuk samenzijn waarbij er een avondmaal en activiteit worden voorzien.

Het funmoment gaat door op woensdag- of donderdagavond en wordt tijdig gecommuniceerd. 

We stoppen ten laatste om 21:00 uur.