Vragen

Heb je een vraag? Vind een antwoord in het overzicht van de meest gestelde vragen. 

Vragen

Veelgestelde vragen over

Inschrijvingen

Vanaf wanneer kan ik inschrijven voor de vakanties van 2025?

Vanaf 16 december kan je inschrijven voor:

- alle Kampbendes met overnachting van 2025.

- alle Kampbendes zonder overnachting van 2025.

- de Speelpleinbendes van de krokusvakantie en paasvakantie van 2025.

 

De Speelpleinbendes van de zomervakantie en herfstvakantie komen online vanaf maart 2025. De precieze datum wordt later gecommuniceerd. 

Hoe oud moet mijn kind zijn om deel te nemen?

Gekkoo vzw is er voor kinderen vanaf 3 jaar. 

De specifieke leeftijdsgrenzen staan bij de activiteiten vermeld.  

Wat kost een dag op het speelplein?

 

Hele dag 

Namiddag 

 

€11

€6,60

Kansentarief

€2,20

€1,32

Hoe kan ik inschrijven voor een speelplein?

Surf op onze website naar de activiteit van jouw keuze en klik op "inschrijven".  

Log in op i-Active en je zal zien dat er een kalender verschijnt met de beschikbare dagen per maand. Selecteer de juiste maand.  

Klik op de dag die je wil reserveren. In het pop-upscherm klik je op “inschrijven”. Rechts op je scherm verschijnt een winkelmandje. Je bestelling blijft nu 3 uur in het winkelmandje bewaard.  

Wil je nog dagen reserveren? Klik terug op de kalender op de gewenste dag. Je zal zien dat je winkelmandje bewaard blijft. Herhaal tot je alle gewenste dagen gereserveerd hebt.  

Klaar? Klik op het winkelmandje, controleer je bestelling en kies de betaalmethode: meteen online of via overschrijving (slechts mogelijk tot 20 dagen voor de start van de vakantie). 

Kan ik inschrijven voor een halve dag?

Enkel voor de Gekkoo Speelpleinbendes kan je kiezen om voor een namiddag in te schrijven. 

Dit kost €6,60 en €1,32 met kansentarief. 

Brengen tussen 12:45 en 13:15. Afhalen tussen 16:00 en 18:00

Hoe kan ik inschrijven voor een kamp?

Surf op onze website naar de activiteit van jouw keuze en klik op "inschrijven".  

Volg de stappen en je zal zien dat er rechts op je scherm een winkelmandje verschijnt. Je bestelling blijft nu 3 uur in het winkelmandje bewaard.  

Wil je nog een inschrijving doen? Ga dan terug naar onze website en schrijf in. Je zal zien dat je winkelmandje bewaard blijft.  

Klaar? Klik op het winkelmandje, controleer je bestelling en kies de betaalmethode: meteen online of via overschrijving.  

Als je online betaalt, krijg je automatisch een e-mail met bevestiging van je betaling en waarvoor je inschreef.   

 

Ten laatste 10 dagen voor de start van het kamp met overnachting mailen we je nog een infofiche met bagagelijst.  

 

Hier vind je alvast meer info over onze Kampbende

Wat is i-Active?

i-Active is een platform dat Gekkoo vzw gebruikt voor de inschrijvingen van de activiteiten. 
Je hebt hiervoor een account nodig. 

Hoe maak ik een i-Active account aan?

Klik bovenaan op “Meer dan spelen”, klik daarna op de gele knop “login i-Active”.

Een nieuw scherm opent, klik op “Nog niet geregistreerd? Klik hier om een account aan te maken.” Volg de stappen en vergeet niet om op het einde op de groene knop “registeren” te klikken. 

Je kan nu meteen een paswoord instellen en je ouderaccount bekijken. 

Je hebt ook een mail gekregen waarin je username (een cijfercode) en een paswoordlink zit. 

Hoe kan ik betalen?

Betalen voor een inschrijving doe je:  

  • onmiddellijk online bij inschrijving  
  • of nadien per overschrijving (dit is mogelijk tot 20 dagen voor de start van de activiteit *)  
  • of op het secretariaat met cash geld of via bancontact 

Een inschrijving is definitief zodra het volledige bedrag betaald is. Wanneer 10 kalenderdagen na inschrijving het volledige bedrag niet betaald is, annuleren we de inschrijving. 

Je kan het bedrag ook in schijven betalen. Neem hiervoor contact op met het secretariaat via e-mail: info@gekkoo.be. Zij stellen voor jou een betaalschema op.

 

Bij Kampbende is de ‘startdatum van de activiteit’ de eerste dag van het kamp.  Bij Speelpleinbende is dit de eerste dag van de week tijdens de krokus-, paas-, zomer- of herfstvakantie. 

Kan ik korting aanvragen?

Krijg ik een fiscaal attest kinderopvang?

Ja, je krijgt het via e-mail, automatisch in maart. 

Krijg ik een (gedeeltelijke) terugbetaling van mijn mutualiteit?

Wat is lidgeld en verzekeringen?

Eén keer per werkjaar (dat loopt van 1 september tot en met 31 augustus) betaal je €10 per kind voor lidgeld en verzekering.  
Hiermee:  

  • is je kind verzekerd voor lichamelijke ongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid  
  • krijg je toegang tot de voordelen van i-Active  
  • ontvang je onze maandelijkse online nieuwsbrief  

Op lidgeld en verzekering geven we nooit korting. Als je een inschrijving annuleert, krijg je geen terugbetaling van lidgeld en verzekering.  

Waarvoor is mijn kind verzekerd?

Bij inschrijving voor één van onze activiteiten wordt je kind automatisch lid van Gekkoo vzw en is het verzekerd voor lichamelijke ongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid. Downloadt de verzekeringspolis.  

Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventueel verlies, verkeerd gebruik, diefstal of beschadiging van persoonlijke (waardevolle) voorwerpen (bril, gsm, tablet, juwelen,…) Indien toch dure en waardevolle zaken worden meegebracht naar onze activiteiten dan gebeurt dit op eigen risico. 

Waar kan ik zien waarvoor ik mijn kind heb ingeschreven?

Log in bij i-Active. Een overzicht van je inschrijvingen vind je via “reservaties”, kies “overzicht per maand” en filter op de maand waarin de activiteit plaatsvindt. 

Link naar i-Active

Waar kan ik zien wat ik nog moet betalen?

Log in bij i-Active. Onder “financieel” vind je je afrekeningen terug. Als je op het blauwe pdf-icoontje klikt, opent de afrekening met de betaalgegevens.  
Als je online betaalde, zal je zien dat het openstaande bedrag €0 is. Betaalde je via overschrijving, dan duurt het iets langer voor je betaling zichtbaar is. 

Link naar i-Active

Kan ik een speelpleindag annuleren?

Kan je kind niet aanwezig zijn op een gereserveerde dag? Dit geldt ook bij ziekte.  
Een inschrijving annuleren doe je via e-mail naar info@gekkoo.be. Vermeld duidelijk de naam van je kind, de activiteit en de data die je wenst te annuleren. 

 

Tijdstip van annuleren 

Annulatiekost 

Tot 49 dagen voor de dag die je wil annuleren 

Geen annulatiekost 
Je krijgt de deelnameprijs volledig terugbetaald 

Tussen 49 en 15 dagen voor de dag die je wil annuleren 

We houden 20% als annulatiekost 
Je krijgt 80% van de deelnameprijs terugbetaald 

Minder dan 15 dagen voor de dag die je wil annuleren 

We houden 100% in als annulatiekost 
Je krijgt niets terugbetaald 

 

Kan ik een speelpleindag wisselen?

Wil je een gereserveerde dag wisselen naar:  

  • een andere dag?
  • een andere speelpleinlocatie?
  • een ander kind uit je i-Active-account?  

Een wissel geef je door via e-mail naar info@gekkoo.be. Vermeld duidelijk de naam van je kind, de activiteit en wissels die je wenst te doen.  Voor een wissel rekenen wij €2 administratiekost aan. Krijg je een korting dan bedraagt de administratiekost €1.  

Let op: je kan maar wisselen tot 15 dagen voor de start van de activiteit. Wil je daarna je inschrijving nog aanpassen dan gelden de annulatievoorwaarden.  

Wanneer je een wissel annuleert gelden de annulatievoorwaarden op basis van de datum van de oorspronkelijke inschrijving. 

Kan ik een kamp annuleren?

Kan je kind niet deelnemen aan een gereserveerd kamp? Dit geldt ook bij ziekte.  
Een inschrijving annuleren doe je voor de start van het kamp via e-mail naar info@gekkoo.be of per post. Vermeld duidelijk de naam van je kind en het kamp dat je wenst te annuleren.  

Voor het annuleren van een gereserveerd kamp rekenen wij een annulatiekost aan:  

Tijdstip van annuleren 

Annulatiekost 

Tot 49 dagen voor de start van het kamp

We houden 10% als annulatiekost. Je krijgt 90% van de deelnameprijs terugbetaald.

Tussen 49 en 15 dagen voor de dag die je wil annuleren

We houden 60% als annulatiekost. Je krijgt 40% van de deelnameprijs terugbetaald.

Minder dan 15 dagen voor de start van het kamp

We houden 100% in als annulatiekost. Je krijgt niets terugbetaald.

 

Kan ik een kamp wisselen?

Wil je:

  • een gereserveerd kamp wisselen voor een ander kamp?
  • de inschrijving wisselen naar een ander kind uit je i-Active-account?  

Een wissel geef je door via e-mail naar info@gekkoo.be. Vermeld duidelijk de naam van je kind, de activiteit en wissels die je wenst te doen.  

Voor een wissel rekenen wij €2 administratiekost aan. Krijg je een tussenkomst van het Gekkoo Fonds dan bedraagt de administratiekost €1.  

 

Let op: je kan maar wisselen tot 15 dagen voor de start van de activiteit. Wil je daarna je inschrijving nog aanpassen dan gelden de annulatievoorwaarden. 

Wanneer je een wissel annuleert gelden de annulatievoorwaarden op basis van de datum van de oorspronkelijke inschrijving. 

Om hoe laat kan ik mijn kind brengen en afhalen?

Respecteer de openingsuren. Deze gelden zowel voor speelpleinen als voor kampen zonder overnachting.  

 
 

Hele dag 

Namiddag 

Brengen 

8:00 – 9:30  

12:45 – 13:15 

Ophalen 

16:00 – 18:00 

16:00 – 18:00 

 

Is je kind ingeschreven in de namiddag? Brengen is dan tussen 13:45 en 14:15 uur.  
Breng je je kind te vroeg, dan wordt er alsnog een hele dag aangerekend. 

Kan mijn kind met een (mentale) beperking deelnemen?

Onze werkingen worden begeleid door jonge vrijwilligers. Zij zijn niet specifiek opgeleid om met complexe problematieken om te gaan. Wel vinden we dat alle kinderen recht hebben om mee te spelen. Heeft je kind (tijdelijk) bijzondere zorgen nodig? Neem dan contact op met het secretariaat vóór je je kind inschrijft. Zo kunnen wij bekijken of Gekkoo de juiste ondersteuning kan bieden. 

 

Zijn we niet op de hoogte van bijzondere noden, dan behouden wij het recht om je kind tijdelijk of definitief naar huis te sturen. Kosten die hieruit voortvloeien, worden aangerekend aan de ouders. Dit geeft geen aanleiding tot terugbetaling of compensatie. 

 

Gekkoo biedt twee kampen met overnachting aan voor kinderen en jongeren met een beperking: 

Autikamp

Puur Plezier

Bekijk ze hier in het overzicht.

Ik wil niet dat er foto’s van mijn kind gemaakt worden. Hoe laat ik dat weten?

Tijdens onze activiteiten maken we foto’s en video’s van onze deelnemers en animatoren. Die gebruiken we in onze publicaties, op onze site en op onze sociale media. Door in te schrijven voor onze activiteiten geef je ons stilzwijgend toestemming om niet-geposeerde, spontane foto’s en sfeerbeelden te maken en te publiceren.  

Bij inschrijving kan je aangeven of we geposeerde foto’s van je kind al dan niet mogen gebruiken in onze publicaties, op onze site en op onze sociale media.  

Wanneer je toch niet wil dat foto’s of video’s van je kind door ons gebruikt worden, geef je dit door via e-mail naar info@gekkoo.be

Hoe geef ik feedback?

Wil je ons graag feedback geven of heb je een klacht?

Neem telefonisch contact op met ons secretariaat (03 233 64 90) of mail naar info@gekkoo.be
Onze medewerkers gaan met elke melding of feedback aan de slag en zullen verdere stappen zetten indien nodig.

Indien Gekkoo vzw je klacht niet naar jouw tevredenheid afhandelde, kan je via het Europese platform voor onlinegeschillenbeslechting (ODR-platform) een klacht doorgeven.

Waar vind ik het huisreglement?

Het huisreglement vind je hier

We willen voor iedereen een veilige en prettige speelomgeving creëren. Daarom goten we onze waarden in een huisreglement met omgangsregels voor alle medewerkers en voor de deelnemers aan de activiteiten. Het geeft weer wat we van elkaar mogen verwachten en op welke manier we zullen reageren als blijkt dat er zaken gebeuren die in strijd zijn met dit document. Voor alle medewerkers bestaan er functieprofielen met duidelijke verwachtingen. Dit huisreglement geeft aanvullend enkele basisregels die voor iedereen van toepassing zijn. 

Kan ik een gift doen?

Ja dat kan, lees hier verder over hoe je een gift kan doen.

Veelgestelde vragen

Vrijwilligers

Hoeveel verdien ik?

Je krijgt een vrijwilligersvergoeding afhankelijk van je functie.

Hoofdanimator (kleine vakanties) - €40/dag
Hoofdanimatorstage/light - €32/dag
Animator - €20/dag
Animatorstage - €17/dag
Hulpanimator/speler - €14/dag

 

Wanneer krijg ik mijn vergoeding?

Ons administratief team probeert dit ten laatste 2 weken na de week dat je gestaan hebt, in orde te brengen. 
Soms kan het iets langer duren wegens drukte of ziekte van collega's.

Op welke uren moet ik aanwezig zijn als ik kom helpen?

De Speelpleinbende of Kampbende zonder overnachting is open van 8:00-18:00 uur
We proberen met shiften te werken. Dit wordt in het begin van de week samen met de hoofdanimator besproken.

Hoe kan ik de inhoudelijk medewerkers bereiken?

Buiten de schoolvakanties 
Via WhatsApp van de permanentie: 0456233981 of via mail: vrijwilligersbende@gekkoo.be.

Tijdens de schoolvakanties 
Er wordt een WhatsApp-groepje aangemaakt met je team. Elk team krijgt een Regio-ondersteuner toegewezen. 
Je kan met al je vragen terecht bij je regio-ondersteuner, hij/zij/hen helpt je met plezier verder. 
 

 

Hoe wordt een Speelplein- of Kampbende voorbereid?

Vóór de week start, spreken we met z'n allen af tijdens het 'voorbereidingsmoment'. Dan ontmoet je je team en bereid je de week voor.

Wat zijn Gekkoo Bonnen?

Per dag helpen op een Speelpleinbende of Kampbende zonde overnachting krijg je 2 Gekkoo Bonnen
Hiermee kan je t gekkoo goodies kopen in de Gekkoo Shop:

  • Truien
  • T-shirts
  • Mutsen
  • Petten
  • Zonnebrillen

Wat is een strafregister?

Een strafregister is een bewijs van je goed gedrag en zeden. 
Sinds januari 2023 moeten we van Stad Antwerpen iedereen die 18+ is en met kinderen werkt , vragen om een uittreksel van goed gedrag en zeden (strafregister) voor te leggen.

Hoe vraag je je strafregister op?

Stuur een kopie door via Whatsapp naar de permanentie.

Wat is een regio-ondersteuner?

Elke week wordt er per locatie een inhoudelijk medewerkers of jobstudenten toegewezen als regio-ondersteuner (RO).

Je kan bij je regio-ondersteuner terecht voor al jouw vragen. Dat kan gaan over:

  • Twizzit
  • Het materiaal
  • Het aanbod of locatie
  • Speelinspiratie, tips & tricks
  • Een babbeltje

De regio-ondersteuner komt langs tijdens de week om te ondersteunen, te helpen en mee te spelen. 
Wie dit voor jouw locatie is, wordt voor de week start gecommuniceerd via de WhatsApp-groep.

Wat is Twizzit?

Twizzit is een platform dat we gebruiken voor alle vrijwilligerszaken:

  • Planning wie waar komt helpen 🗓️
  • Uitbetaling van de vrijwilligersvergoedingen 💸
  • In orde brengen van verzekeringen 🚑
  • Inschrijvingen voor evenementen en vormingen

Het is dus heel belangrijk dat je dit in orde brengt vóór de vakantie, anders word je niet betaald en ben je niet verzekerd.

Wat moet je doen?

  1.  Je maakt als vrijwilliger eenmalig een account op het platform. 
  2. Elk jaar moet je je lidmaatschap een keertje updaten.
  3. Laat ons weten wanneer je wil komen helpen, dan plannen we je in.
  4. Kom je helpen? Registreer je aanwezigheid elke ochtend op het speelplein of kamp. 
  5. Schrijf je in voor de leukste vrijwilligersactiviteiten of vormingsdagen.

Ik zit met iets. Bij wie kan ik terecht?

Sara en Charisse zijn de vertrouwenspersonen voor vrijwilligers bij Gekkoo.
Je kan hen telefonisch bereiken, via whatsapp of spreek ze aan wanneer je ze ziet. 
Ze maken altijd tijd voor je.

Meer info en hun contactgegevens vind je hier

Wat is een funmoment?

In de schoolvakanties organiseren we elke week een funmoment voor vrijwilligers.
We komen na het speelplein/kamp met alle vrijwilligers samen op één locatie.
Een leuk samenzijn waarbij er een avondmaal en activiteit worden voorzien.

Het funmoment gaat door op woensdag- of donderdagavond en wordt tijdig gecommuniceerd. 

We stoppen ten laatste om 21:00 uur.